tisdag 9 december 2014

FRANK SINATRA-MUSIC FROM THE 1940s

Facts about Frank Sinatra:
Frank was born in Hoboken, New Jersey 1915. He grew up with his American-Italian family in a very simply working-class neighborhood.
His solo career started when he got signed by Columbia Records in 1943. Three years later was his first album released called The Voice of Frank Sinatra.
Frank was not only a singer, he was also a quite successful actor. One of his biggest success was when he won the Academy Award for Best Supporting Actor (an Oscar) after his performance in From here to eternity. 

Frank died May 14 1998 by a heart attack.

Come fly with me:
Come fly with me, let's fly, let's fly away-Kom och flyg med mig, låt oss flyga, låt oss flyga iväg
If you could use some exotic booze-Om du skulle kunna använda lite exotisk sprit
There's a bar in far Bombay-Där finns en bar i fjärran Bombay
Come fly with me, let's fly, let's fly away-Kom flyg med mig, låt oss flyga, låt oss flyga iväg

Come fly with me, let's float down to Peru-Kom flyg med mig, låt oss flyta ner till Pery
In llama-land there's a one-man band-I lama-land finns det ett enmans-land
And he'll toot his flute for you-Och han vill signalera med sin flöjt för dig
Come fly with me, let's take off in the blue-Kom flyg med mig, låt oss flyga iväg ut i det blå

Once I get you up there-När jag väl får dig upp dit
Where the air is rarefied-Där luften är tunnare
We'll just glide-vi kommer bara glida
Starry-eyed-blåögd
Once I get you up there-När jag väl får dig upp dit
I'll be holding you so near-Jag kommer hålla dig så nära
You may hear-Du kommer kanske höra
Angels cheer, 'cause we're together-Änglakör, för vi är tillsammans

Weather-wise, it's such a lovely day-väder vis, det är en sån vacker dag
Just say the words and we'll beat the birds-Säg bara orden och vi kommer slå fåglarna
Back to Acapulco Bay-Tillbaka till Acapulco bukten
It is perfect for a flying honeymoon, they say-Det är perfekt för en flygande smekmånad säger dem
Come fly with me, let's fly, let's fly away-kom flyg med mig, låt oss flyga, låt oss flyga iväg
Once I get you up there-När jag väl får dig upp dit
Where the air is rarefied-där luften är tunnare
We'll just glide-vi kommer bara glida
Starry-eyed-blåögd
Once I get you up there-När jag väl får dig upp dit
I'll be holding you so near-jag kommer hålla dig så nära
You may hear-du kommer kanske höra
Angels cheer, 'cause we're together-
Änglakör, för vi är tillsammans

Weather-wise, it's such a lovely day-väder vis, det är en sån vacker dag
If you say the word, we will beat those birds-om du säger ordet kommer vi slå dessa fåglarna
Back to Acapulco Bay-tillbaka till Acapulco bukten
It is perfect for a flying honeymoon, they say-det är perfekt för en flygande smekmånad säger dem
Come fly with me, let's fly-kom och flyg med mig, låt oss flyga iväg
Pack up, let's fly away-Packa upp, låt oss flyga iväg


svåra ord: 
exotic booze - exotisk sprit
toot - signalera
flute - flöjt
rarefied - tunnare

What happened in the 40s?
The World War II ended in the 1945 with a nuclear bomb that was precipitated by the American soldiers. The bomb exploded first in Hiroshima the 6th of August and ruined the complete city. 3 days later, another bomb was dropped in Nagasaki, also a Japanese city. 
The reason why they dropped the bomb in these two cities was because the cities wasn't destroyed. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar