fredag 11 januari 2013

Bokuppgiften v.2

Bilden visar en kille som dansar balett. Enligt min tolkning så är det de Sandor också gör, även om dom inte säger det rakt ut. 
I boken märker man att båda blir lyckliga av just "dans". Sandor bli lycklig av att dansa balett, det berättar han. Att när han är i salen så finns inget annat. Bara dansen. När Ida är på puben är det samma. Hon säger berättar att hon sluter ögonen och bara koncentrerar sig på dansen, det är det som är det viktiga för stunden. Och det är vad som gör Ida lycklig. Så på något sätt tror jag att Sandor och Ida kommer att förstå att dom är lika när dom träffar varandra. Även om dom inte verkar så lika nu. 

Egentligen skulle jag vilja ha en bild där det var både balett och mer "vanlig" dans tillsammans, men det hittade jag inte så fick ta den här. Det jag menar är att att folk kan vara lika även om man inte tror det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar