tisdag 11 mars 2014

AM WOCHENENDE-tyska text

A. I veckoslutet? Jag letade efter min katt, Mimi. Hon är borta, nästan i 3 dagar. Jag har frågat alla min grannar, jag har letat överallt efter Mimi, i skogen också, hon är ingenstans! Mimi är försvunnen.

B. På lördags eftermiddagen jobbade jag i trädgården. Jag behöver pengar till en ny cykel. Och i söndags tränade jag med Christoph. Christoph är 16 och en grym cyklist.

C. I lördags var jag i stadion med pappa. Bayern spelade mot Schalke. I söndags var jag bara hemma. Det regnade. Och så har jag lärt mig lite engelska. Och lyssnat på musik.

D. Dirk, min bror, hade en fest här hemma. Vi firade min födelsedag. Dirks vänner är super! Vi skrattade och dansade mycket. I Söndags var jag trött så jag gjorde inte så mycket. Eller, jag pratade i telefon med Christina. Det är också en av Dirks vänner.

E. I Söndags gjorde vi en utflykt, hela familjen. Vi åkte till Rhein. Det var egentligen vackert, men pappa tog kort hela tiden. Här är en borg och där är ett skepp och en till borg och så vidare. "Oh, bra motiv!" sa han hela tiden.

F. I Lördags var jag i stan. Med mamma. Vi köpte kläder. Ett par byxor och en tröja för mig. Och en blus, himmelsblå, mycket snygg! Den kostade 39 euro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar