fredag 21 mars 2014

brev

Falkenberg 2014-03-21

Hej Martin.

Med hjälp av polisen och andra vittnen har jag fått reda på att det var du som i Lördags kväll (den 19 mars) lämnade en mycket fin Jack Russel utanför ICA butiken i Falkenberg. Just detta är inte ovanligt då vi varje dag har hundar ståendes utanför butiken, men att lämna en mycket liten hund utan vatten och mat i flera timmar, och sen inte hämta den efter stängningsdags är otillåtet.
Därför springer denna lilla varelse just nu runt på mitt vardagsrumsgolv. Enligt vad jag har sett på henne mår hon mycket bra, men är fortfarande skärrad efter den händelse som du utsatte henne för.
Jag själv bor i en liten lägenhet mitt i centrum och har inte ett heltidsjobb, så har därför inte råd att ta hand om en hund. Jag hade mer än gärna velat det då din hund är en mycket fin liten tjej, men tiden räcker inte till.

Enligt polisen har jag rätt till att ta hand om din hund om ägaren inte hör av sig efter 1 vecka, men som jag skrev tidigare har jag inte tid eller pengar till det. Jag hoppas därför att du efter att ha läst detta brev kan ringa upp mig (mitt nummer skriver jag i slutet av brevet) så att vi kan bestämma en tid att mötas upp så du kan hämta upp din hund. Annars måste jag tyvärr lämna in henne till polisen, och då får poliserna avgöra om hon ska avlivas eller få ett nytt hem.

Jag hoppas verkligen att du ångrar dina handlingar efter att ha läst detta brev. Jag vet inte vad du har fått för uppfattning om mig, men jag är inte sur. Om du sedan (förhoppningsvis) väljer att hämta din hund så tänker jag inte skälla ut dig. Jag känner dig inte och är därför bara sur på din handling, inte hur du är som person.

Vi ses inom snar framtid (hoppas jag).
MVH Tilda Carlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar