söndag 19 maj 2013

"Jag vill bara vara din."


En dag vill jag få din kärlek.
En dag ska du få min.
För jag vill inte vara någon annans.
Jag vill bara vara din.

Jag tyckte att det var svårt att hitta en dikt som jag verkligen tyckte passade in i boken. Jag vill inte bara ha en som man förstod direkt vad jag tänkte när jag tog den. Men jag fick ge upp, och ta en vanlig dikt som man kanske skulle kunna hitta var som helst. Denna jag valde tyckte jag i alla fall var fin, även om den egentligen skulle klassas som en typisk kärleksdikt mellan en tjej och en kille. Dock tycker jag att kärlek kan vara så mycket, kärlek till sin pojkvän, kärlek till sin mobil eller som i detta fallet-kärlek till sin familj. Alex älskar sin mamma mer än något annat, men han vet inget sätt han ska vara på för att få henne att älska honom tillbaka. Tillslut orkar inte Alex bry sig mer, han är inte så liten att han inte förstår att hans mamma inte vill ha med honom att göra. Han börjar inse fakta, hon bryr sig inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar