fredag 19 april 2013

Panik, Panik, Panik


"Det gamla paret hade inte TV, deras radio hade gått sönder och det var långt till närmaste granne, därför hörde de inte varningen som gick över hela landet den morgonen. "Röd varning! Maximal Varning!" ropade man ut i radion i alla TV-kanalerna.
"Orkanen Mitch är på väg mot Honduras! Det är en av de värsta orkanerna på hundra år! Orkanen Mitch har dragit fram över Mexiko och Belize och förorsakat mycket svåra skador. Nu rör den sig söderut med ökande hastighet och närmar sig Honduras.
Röd Varning! Maximal Varning" 

Jag tycker o tänker:
Att folk inte hade tv och radio-apparater för inte så längesen har jag förståelse för. Men vilken panik man måste få när en stor storm som denna drar sig in över stället där man bor. Man vet inte vad man ska göra, hur man ens ska överleva. Paret som det handlar om i texten ovan kommer aldrig få reda på att dom ska ta sig till skolan. Dom kommer aldrig få reda på hur dom ska överleva. Dom får alltså klara sig helt själva och försöka överleva på egen hand. Jag tänker vilken panik man borde få då.
Alla vet nog hur det är att få panik, man vill bara bort från stället där man är, man är rädd, man vill bara försvinna helt enkelt. Jag har själv varit väldigt rädd, rädd för vad som skulle kunna hända just nu. Vid vissa tillfällen trodde jag att en tsunami skulle komma över Skogstorp, eller att de kanske skulle bli krig. Just då ville jag bara försvinna, dock ville jag aldrig dö. Jag ville bara vara på något ställe där inget farligt skulle kunna hända och inget skulle kunna skada mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar