fredag 15 februari 2013

Best Friends forever?

Hassan säger till Amir, ”För dig ska jag göra det tusen gånger om”.  Egentligen är dom nog bästa kompisar, men jag tror inte att Amir förstår hur mycket Hassan betyder för honom. Det är inte förrän han är borta som han märker att han faktiskt saknar honom. Dock vågar nog inte Amir se Hassan i ögonen efter vad Amir lät hända Hassan. Det jag syftar på är när Hassan blir våldtagen i en gränd och Amir ser det. Men han vågar inte gå fram och stoppa killen som gör våldtäkten, utan väljer att gå där ifrån istället. Detta gör att han aldrig kan sova på nätterna och massa annat. 


2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du har en bra rubrik och följer skrivreglerna. Du varierar dina ordvall och jag fattar kopplingen till detta du har skrivit. BRA JOBBAT!

    SvaraRadera
  2. Hejhej Tildaaa.
    Bra rubrik! Du skriver bra och har få stavfel och så.
    Man förstår lätt och det är bra skrivet, själv läser jag inte denna boken men du skriver det bra.
    Bra jobbat. :)))))))))))))))))

    SvaraRadera