fredag 1 februari 2013

Bokuppgift v.5


Jag har läst ut Sandor /slash/ Ida och har nu börjat på en ny bok som heter Flyga Drake. Där har jag kommit till sidan 36. Det händer egentligen ingen speciellt i boken just nu. Amir, han som berättar, håller på och berätta hur hans uppväxt var tillsammans med hans bästa kompis Hassan och hans pappa Baba. Amir förklarar vad för person som hans pappa är, och hur besviken pappan är på Amir för att han inte spelar fotboll som alla dom andra barnen. Baba vill att Amir ska bli rik på att starta affärer, inte på att läsa massa dikter.

Film: Jag har valt en film som heter Hopp. Jag har själv inte sätt den men när jag kollar på trailern passar den ihop med boken som jag läser. Här är trailern: 
Exakt hela filmen kanske inte passar in i boken, men om du kollar i början av trailern så vill pappan att när kaninen blir stor så ska han ta över hans stora företag och tjäna massor av pengar. Men kaninens dröm är att spela trummor i ett stort band, och det gillar inte pappan så mycket. Detta är ungefär det som händer i "flyga drake" också. Baba vill att Amir ska spela fotboll med alla dom andra. Men det vill inte Amir. Han vill läsa böcker som hans mamma gjorde och vara med hans bästa kompis Hassan.Längre fram i boken tror jag att Amir och Baba kommer att bråka eller bli osams om just detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar