fredag 1 februari 2013

Veckans bokuppgift v.4


























Här är en bild på Zac Efron, en skåderspelare och en bild på Justin Bieber som jag tror att du vet vem det är(om inte, han är en världskänd sångare..). Nästan varje kille har kallat Justin Bieber bög någon gång. Eller iallafall tyckt att han är bögig. Men varför?! Vad är det just som gör att Justin är bögig? Är det för att när han sjöng ”Baby” och hans röst nästan liknade en tjejs? Skulle inte vem som helst kunna vara bög? Måste det just vara något speciellt med personen som gör att han är bög? Om Justin är homosexuell, varför skulle inte Zac (höger) kunna vara det då också? Enligt mig är dom rätt så lika, iallafall till utseendet.

Sandor blir kallad bög varje dag. Ja, iallafall nästan, och det är bara för att han dansar balett och inte går på fester. Men är jag också homosexuell då eller? Bara för att jag inte är den typen som gillar att festa hela natten lång och dricka mig full. Dock är jag 13, och jag antar att dom flesta 13:åringar brukar dricka sig fulla, men ni förstår vad jag menar.

Världen är en konstig plats. Man har en förutfattad mening om en person på grund av hur den ser ut. Man kan alltså inte klä sig på ett sätt utan att folk tror man är knäpp. Men så finns det då dom tillfällena då folk överaskar en, och det visar sig att den man minst tror är bög (i det här fallet). Därför har jag valt denna repliken:



"Men Valle flyttar på sig.
-Du är ju helt pantad, så jävla... Det är ju jag som...
Babak undrande.
-Va?
Valle lyfter på huvudet. Hela han är spänd intill bristnings-
gränsen.
-Det är jag som är bög."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar