tisdag 22 april 2014

Praodagbod dag 6

Min första dag på ICA är avklarad, och jag är väldigt nöjd. Precis som på Stantons så var alla mycket trevliga, men man fick ingen riktig relation till någon på grund av att det fanns så många som jobbade där. Min handledare, Katrin, satte mig direkt i arbete. Hon jobbar på kosmetik-, hårvårdsprodukt- och hygienprodukts avdelningen så jag fick en vagn full med varor som skulle bli uppackad. Vagnen innehöll mest shampoo och balsam, men även också duschtvål och tandprodukter. Så om ni nu någon gång är på ICA och inte hittar något av det jag precis nämde är det bara att smsa mig (haha). Eftersom att det var väldigt många varor, och för att det var första gången så tog det rätt så lång tid. Jag antar att det inte är så konstigt egentligen då jag inte vet var alla produkter ska vara någonstans och heller inte vet hur allting ska göras på bästa sätt. Väl klar med den vagnen var det dags för lunch. Jag köpte mig en sallad som man plockar ihop själv, bestående av kyckling, pasta, majs (som inte var god alls), gurka och paprika. Min lunch-rast varade i en timme vilket var helt perfekt. Jag fick då tid till att både äta upp och liksom "varva ner".

Klockan 1 började jag mitt eftermiddagspass, och jag fick göra exakt samma saker som jag gjort tidigare. Att man dock hade olika produkter hela tiden gjorde att det inte blev långtråkigt, även om det faktiskt låter lite tråkigt.
När en vagn väl var klar så var den proppfull med massa tomma kartonger. Man fick då gå in i ett rum som låg på ena sidan lagret där det fanns en väldigt stor lucka i väggen. Där slängde man in alla kartonger, så det blev lite variation på det man gjorde hela dagarna. Dagen gick snabbt, och plötsligt fick Katrin påminna mig om att klockan var 3, och att jag då slutade.

Min första dag på ICA har varit väldigt bra, och jag trivs bra. Alla är trevliga och man har hela tiden saker att göra vilket för mig är väldigt viktigt. Om man inte har saker att göra kan man ibland känna sig antingen bortglömd eller lite för på när man frågar om vad man ska göra.

Nu ser jag fram emot en ny dag på ICA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar