fredag 18 april 2014

Praodagbok dag 5

Jag gick mot Stantons för att börja den sista dagen på detta jobb, vilket faktiskt var lite sorglig då jag verkligen gillade detta ställe. Alla hade varit så oerhört trevliga, och jag kände mig trygg. 
Victoria som inte hade jobbat på Torsdagen var tillbaka idag, och hon var som min handledare. Det som var lite roligt var att hon sa: "idag hade jag tänkt att du skulle få göra något annat än bara diska och fixa take away salladerna, så du ska få hjälpa till att hacka grönsaker och lite så!, men de dagarna som hon inte hade varit där på morgonen så var det just det som jag hade gjort (haha). Men jag vet att hon bara menade väl och ville vara snäll, vilket hon verkligen var, så jag sa ju inget om det. Jag hackade upp både lök (med simglasögon för att inte börja gråta), kyckling och gurka. Något nytt som jag inte hade fått göra de andra dagarna var att öppna stora konservburkar med en sjukt stor konservöppnare. Man satte liksom burken på en platta lutandes mot en pinne. Denna pinne drog man upp för att sen så hårt som möjligt dra ner den så att en liten vass pigg som satt på pinnen skulle göra hål i locket. Sen snurrade man runt precis som på en vanlig konservöppnare, och TADA! så var den öppnad. 

Vi tog frukost, och sen ställde jag mig som vanligt i diskrummet. Jag kände verkligen skillnad från den första dagen tills nu, för när det blev lite kaos då så var jag inte så snabb så kaoset blev bara värre, men nu så tog jag det bara lugnt och tog vara på platserna i backarna så tillslut var kaoset borta. När det är stressat och kaosartat blir det inte lika kul att jobba, men nu man man har lärt sig att fixa det så blir även jobbet mycket roligare.

Jag hade helt klart kunnat tänka mig att jobba på ett sådant ställe, bara man har liknande kollegor. Det gör jobbet så mycket roligare när folk runt omkring än sprider glädje och pratar med än om vad som helst. Jag är även oerhört glad att jag gick in och frågade om jag skulle få kunna praoa där, för jag har lärt mig så mycket på bara denna veckan och det är erfarenheter som jag kommer ha användning för i fortsättningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar