fredag 18 april 2014

Praodagbok dag 4

Precis som de andra dagarna fick jag börja med att göra sallad, och väl klar med det hacka upp grönsaker och fixa små saker som var tvungna att bli fixade innan öppningsdags. Jag hade nu jobbat här i 3 dagar vilket gjorde att det mesta går mycket snabbare och är mycket roligare. Att göra salladerna går riktigt snabbt och att hacka grönsaker går även det mycket snabbare.
Efter att vi hade käkat frukost och sen öppnat restaurangen ställde jag mig i diskrummet, som vanligt. Något som var nytt för idag var dock att jag fick chansen att servera. Det var inte så att jag frågade om jag fick göra det, utan jag gick ut i själva restaurangen för att lämna en ren tallrik och fick då frågan om jag ville prova att servera.
Just att servera har nog alltid varit en liten dröm för mig att få göra, jag vet dock inte varför. Det är nog egentligen bara grejen att få träffa nytt folk och liksom vara trevlig och försöka sprida lite glädje som alltid har lockat mig. Man vet även själv att om man äter på en restaurang och det är en servitris som är trevlig och glad så blir själva upplevelsen mycket bättre, och man känner sig väldigt välkomnad.
Jag blev väldigt glad när jag fick chansen att servera. Inte bara för jag tycker det är kul att servera, utan också för att det då kändes som att personalen faktiskt litade på mig. De "vågade" liksom skicka ut mig till deras gäster (som för dem är väldigt viktiga) för att de litade på mig.

Klockan tickade iväg och plötsligt så var den 14, så jag slutade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar