söndag 27 april 2014

praouppgift-intervju av en anställd

Jag intervjuade en tjej som hette Victora, och hon var även min handledare under flera dagar. Under hennes gymnasietid så gick hon på Hotell & Restaurang utbildningen, med inriktning hotell. Hennes arbetsuppgifter på dagarna är att först förbereda inför lunch och kväll, det vill säga att fylla på kantiner, göra take away-sallader och kolla så att det finns saker på lager. När detta sen är klart och restaurangen öppnar så stor hon i kassan.
Hon har enbart jobbat på Stantons i en månad, men trivs väldigt bra då hon gillar service och att det finns olika möjligheter. Hon är även nöjd med den lönen hon får.
Jag vet inte riktigt om hon förstod vad jag menade med frågan om hur arbetsmiljön var, men hon sa att den var väldigt rörig i början, så jag tror att hon tolkade den på ett annat sätt.
Det finns alltid risker på arbetsplatser, men det beror ju även på vad man har för uppgifter. Om man t.ex. diskar så är det en stor halkrisk i diskrummet då det enkelt blir blött på golvet, och samma sak i det lilla köket de har. En annan stor risk de har är att man slår i huvudet i hyllor i köket. Jag har tyvärr ingen bild på köket, men det är väldigt, väldigt litet. Därför är det stor chans att man då och då slår i huvudet i någon kant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar