onsdag 9 april 2014

Praodagbok dag 2

När jag kom till Stantons vid kvart i 9 började jag direkt att göra take away-salladerna. Man har då dessa take away boxar som man fyller med sallad, tomater, champinjoner, gurka, paprika osv. Detta tog cirka en timme att göra (tror jag). Sen kommer jag inte exakt ihåg vad jag gjorde, men när klockan var 20 i 11 så tog alla som jobbade där lite frukost. Till frukost får man ta vad man vill ur salladsdisken och även en nybakad fralla som är oerhört god.

Efter att alla hade ätit upp sin frukost så öppnade restaurangen och jag gick till diskrummet för att spendera resten av dagen där. Den första dagen spenderade jag många timmar inne i diskrummet, och jag fick typ lite smått panik över att vara där inne. De hade ingen riktig ordning på vad sakerna skulle vara någonstans, så när personalen hade en tom bägare så satte de den på diskbänken. När det då var lunchtid och alla bägare med grönsaker blev tomma snabbt så staplades alla dessa grejer på varandra och det blev verkligen kaosartat i diskrummet. Så idag när jag skulle ta hand om disken igen bestämde jag mig för att styra upp det mycket bättre så att det inte skulle bli lika stressad. Så här ser diskrummet ut:

På den bänken som ni ser till vänster staplar de alla grejer, men jag tror att ju mer tid man spenderar där desto snabbare blir man på att ta hand om disken. 



Mitt "pass" slutade klockan 2, och jag fick som utlovat lunch. Idag plockade jag ihop min egna sallad bestående av skinka, annanas, isbergssallad, gurka, pasta, kyckling, tomat och så en Rhode Island dressing till det. 

Jag gillar verkligen att praoa här på Stantons. Dock är det nog inte så att jag gillar det på grund av sysslorna jag gör, utan jag gillar stället för att alla i personalen är så sjukt trevliga. Att restaurangen inte har så stort kök och diskrum gör att man är väldigt "tätt" inpå varandra, men det gör också att man står och pratar med dom andra. Jag känner mig även väldigt välkomnad till platsen, och det känns som att de faktiskt är glada över att ha mig där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar