onsdag 9 april 2014

Praodagbok dag 3

Precis som de andra dagarna har jag börjat mitt "pass" med att fixa klart alla salladerna. För mig har detta varit en väldigt nyttig upplevelse då jag nu har sett att alla grönsakerna som Stantons använder är färska och de är väldigt noggranna med att inte servera dåliga grönsaker. Jag kan nu i framtida äta på Stantons och veta att de grönsaker jag äter är väl sköljda. Efter att jag hade gjort klart salladerna fick jag gå ner i källaren för att skära upp paprika, gurka och rensa tomater.


Jag kunde inte ens hålla räkningen på hur många gurkor jag skar upp, men skulle gissa på cirka 10 stycken ungefär. Jag fyllde då tre bunkar (som ni ser på bilden ovan) och även en hel hink som rymmer ungefär 3 (skulle jag gissa på) med gurka. Tror ärligt talat att jag kommer få träningsverk i mina händer och fingrar imorgon. 
Tomaterna skulle jag inte skära utan jag tog enbart veck kvistarna, la tomaterna i diskhon och sen sköljde jag dem. Mitt under detta råkade jag även välta ner en back med tomater så att de ramlade ut över golvet, så det var bara att träna lårmusklerna och krypa runt på golvet för att få tag i alla tomater som rullat iväg. Tillslut hade jag tränat klart mina muskler och kunde fortsätta med att skära upp gurkan. 
Precis som de tidigare dagarna blev klockan 20 i 11 och vi som jobbade satte oss för att äta frukost och snacka lite. 
Eftersom jag inte var klar med gurkan när vi skulle äta frukost så fortsatte jag med det även efteråt. Sen skar jag upp paprikan, och väl klar med det så gick jag upp för att ta hand om disken.

Det känns verkligen som att man lär sig mer och mer saker varje dag, och allt som man gör går bara snabbare och snabbare. I Måndags lade sig all disk på hög för att jag antagligen inte utnyttjade backarna till fullo, men också för att jag var osäker på vad jag gjorde. Nu skulle man nästan kunna kalla mig proffs på att diska (skämt åsido) om man såg hur snabbt det gick. Tycker att Janne (hemkunskap) borde göra ett besök för att se vilket proffs jag är ( ;) ). Dessutom tycker jag att det faktiskt är kul.
Det visade jag även när jag stod inne i diskrummet och pratade med en av tjejerna som jobbade där att hon också hade gått på skogstorp och haft Lasse som lärare. Då fick vi ännu mer att prata om, trevligt trevligt! 

Jag avslutade sen dagen med en taccotallrik, helt okej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar