söndag 27 april 2014

Praodagbok dag 7

Jag visste sen innan att Katrin var ledig på onsdagar, så idag var jag med en man som hette Per-Inge (tror jag..). Han jobbade på avdelningen där alla de frysta varorna förvarades, så där spenderade jag hela min dag. Under de timmarna som jag var där så fick jag en stor vagn, precis som jag fick igår, som var fylld med massor av varor, bland annat ärtor, spenat, fisk, kyckling osv. Till en början gick det väldigt långsamt eftersom att jag inte visste vart allt skulle förvaras, men efter några timmar hade man koll på det mesta.

I mellan åt kom det även fram personer för att fråga var olika varor fanns någonstans. Detta gjorde att man fick lite variation på arbetet, och personligen tycker jag det är väldigt kul att prata med människor, så denna praoplatsen passade mig perfekt.
Det kan låta lite tråkigt när jag skriver att jag enbart packar upp varor, men det är faktiskt inte så tråkigt. Eller, det beror nog på vad man har för inställning när man ska göra det. Om man bestämmer sig för att "detta kommer bli det tråkigaste som jag har varit med", så kommer det troligen bli det också, men om du kommer till en plats och bestämmer dig för att "nu ska jag göra det bästa av situationen" så blir det faktiskt rätt så kul. Man får även hitta småsaker som man tycker är roligt och sen se fram emot det. Jag tyckte bland annat att det var rätt så kul att slänga kartongerna vilket gjorde att jag försökte packa upp alla varor så snabbt som möjligt för att sedan kunna köra och slänga kartongerna.

Min dag har varit väldigt bra, och jag hoppas att morgondagen blir minst lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar