onsdag 11 september 2013

INTERVJU MED JAMES WATT (fåglum)

Vad var det för något som du utvecklade med ångmaskinen? 
svar:
Hur kom du på att du skulle utveckla den? Hur fick du på idén? 
svar: Min mamma satte på tekannan, och då kom jag på vad jag kunde göra.
Om du inte hade blivit en uppfinnare, vad tror du att du hade gjort då? Och varför? 
svar: Jag tror att jag hade jobbat med medicin, eftersom min pappa alltid ville det.
Tror du att du hade kunnat utveckla ångmaskinen ännu mer? 
svar: Ja, för att jag är smart.
Varför var det just din idé som funkade tror du?
svar: 
Hur påverkade din uppfinning ditt liv? Var det till det positiva eller negativa? 
svar: Positiva, För det var något som jag alltid ville bli, och så blev jag även väldigt rik
Vad studerade du, och tror du att din tid i skolan/universitet påverkade din uppfinning?
svar:  Ja, jag lärde mig av de bästa
Var det något mer som du uppfann under ditt liv, eller var det enbart ångmaskinen? Om du uppfann något mer, hade den uppfinningen lika stor påverkan på ditt liv som ångmaskinen? 
svar: inget mer
Hur tror du att din uppfinning påverkade den industriella revolutionen (utvecklingen)?
svar: förbättrade världen, det gjorde det enklare för människor att använda den, men också människorna kunde utveckla sina förmågor och komma på nya uppfinningar med hjälp av ångmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar