torsdag 9 januari 2014



För 9 år sedan började jag på Skogstorpsskolan. Enda sedan dess har jag spenderat näst intill alla mina dagar i dessa byggnader där jag har upplevt så mycket. Lycka, sorg, tveksamhet och skräck är bara några känslor som man har fått uppleva under alla dessa åren. Men på bara några få sekunder är idrottshallen borta och det enda som finns kvar är nu minnena av de alla turneringarna man har varit med i. Alla idrottslektioner där man har skrattat så mycket att magen har börjat krampa och alla lektioner där benen bara har vikit sig för att styrketränings-passet var det jobbigaste någonsin. Detta är från och med nu bara minnen som aldrig kommer att komma tillbaka. Vi kommer aldrig att få uppleva dessa stunderna igen. Istället får vi börja tänka om och göra det bästa av situationen som vi nu lever nu.

Denna skola har alltid för mig varit en säker plats. En plats dit jag kan gå utan att känna rädsla eller osäkerhet. Nu är det enbart en massor av frågor som snurrar inuti mitt huvud. Var det en anlagd brand eller började det brinna i någon elektriskt grej? Om det var anlagd, kommer någon att tända på skolan nästa gång? Egentligen vill jag tänka så positivt som möjligt, men jag kan inte rå för att dessa tankar faktiskt fyller mitt huvud nu när vi pratar om det.
Tack vare alla lärarna på skolan känner jag mig dock inte så osäker, även om en del av skolan har brunnit ner. Jag tycker att all personal verkligen har försökt ta ut det positiva ur allt detta, och göra det bästa av situationen. Speciellt våran idrottslärare, Jocke, som även nu när vi har en nerbrunnen idrottshall är positiv till exakt allt som vi ska göra och ser detta som en möjlighet att vi kan göra andra saker på idrottslektionerna än att spela spökboll.
Så istället för att deppa om detta är jag faktiskt rätt så positiv till vad som komma skall. Idrottslektionerna kommer bli annorlunda, och ska jag vara ärlig? Jag tycker det är skitkul med förändring, något nytt. Det är bara att återstå och se vad som kommer hända, och hoppas på att detta kommer bli en grym termin på Skogstorpsskolan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar